Begränsningar
Vår återbetalnings- och returpolicy är endast begränsad till om varan inte motsvarar dina önskemål.
Innan produktion av fysisk produkt sätts igång måste kunden därför godkänna den digitala motsvarigheten.
Därefter startar produktionen. Efter leverans gäller 30 dagars ångerrätt om produkten alltid är trasig eller felaktig.
För att vara berättigad till en retur måste din vara återsändas i originalförpackningen.
För att slutföra din retur krävs en kvitto eller ett bevis på köpet.
Återbetalningar
När din retur har mottagits och inspekterats kommer vi att skicka dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har mottagit din returnerade vara. Vi kommer också meddela dig om godkännande eller avslag av din återbetalning.
Om du blir godkänd kommer din återbetalning att bearbetas, och en kredit kommer automatiskt att appliceras på ditt kreditkort eller originalbetalningsmetod inom ett visst antal dagar.
Sen eller utebliven återbetalning
Om du ännu inte har fått en återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta en stund innan din återbetalning officiellt registreras.
Kontakta nästa din bank. Det finns ofta en viss behandlingstid innan en återbetalning registreras.
Om du har gjort allt detta och ändå inte har fått din återbetalning, kontakta oss på tavlor@enklare.nu.
Utbyten
Vi ersätter endast varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande på tavlor@enklare.nu och skicka din vara till: {fysisk adress}.
Presenter
Om varan markerades som en present vid köp och skickades direkt till dig kommer du att få ett presentkort med värdet av din retur. När den returnerade varan har mottagits kommer ett presentkort att skickas till dig.
Om varan inte markerades som en present vid köp, eller om presentgivaren hade beställningen skickad till sig själv för att ge den till dig senare, kommer vi att göra en återbetalning till presentgivaren, och de kommer att få information om din retur.
Retur av frakt
För att returnera din vara bör du skicka din vara till: Roger Carlsson, Rosenlundsgatan 3, 59342 Västervik
Du ansvarar för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader är ej återbetalningsbara. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.
Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.
Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi kan inte garantera att vi kommer att ta emot din returnerade vara.
Behöver du hjälp?
Kontakta oss på tavlor@enklare.nu om du har frågor som rör återbetalningar och returer.